استاندارد ابعاد درب های ساختمان

استاندارد ابعاد درب های ساختمان

استاندارد ابعاد درب های ساختمان

دانستن استاندارد ابعاد درب های ساختمان برای ما می تواند مسئله مهمی باشد. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که دیده باشید که در برخی ساختمان ها وسیله های بزرگ از درب ورودی به راحتی رد نمی شوند و یا اشیاء عریض به دشواری از درِب اتاق خواب وارد می گردند. که باربری ها در اکثر موارد از این موضع به مشکل می خورند. از این رو در زمان انتخاب درب ساختمان خود حتما استاندارد ابعاد درب های ساختمان را در نظر داشته باشید. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله از مجموعه درب برش لیزری آرازلیزر به معرفی استاندارد ابعاد درب های ساختمان، همچنین بررسی درب ضد سرقت، درب باغ، درب حیاط، درب اتاق خواب و سرویس بهداشتی می پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ابعاد استاندارد درب ضد سرقت چقدر است؟

به صورت کلی با توجه به نوع درب، استاندارد ابعاد درب های ساختمان معلوم تعیین می شود. بـــه عنوان نمونه، درب های ضد سرقت، اغلب موارد دارای اندازه های در حدود ۲۱۱ در ۱۰۹ سانتی متر می باشند. به علاوه به طور استثنا شما قادر هستید درب پایه ضد سرقت را با ابعاد ۲۱۵ در ۱۱۵ نیز در بازار مشاهده کنید. اکثر درب های ضد سرقت ایرانی در اندازه ۲۱۵ در ۱۱۵ هست. درب های ترکی دارای اندازه کوچکتری هستند. به این شیوه ما می توانیم به شما ابراز کنیم که استاندارد ابعاد درب های ساختمان با توجه به اینکه برند و مجموعه تولید کننده می‌ تواند متفاوت باشد، نوعِ درب و ابعاد آن هم ممکن است فرق داشته باشد.

ابعاد استاندارد درب در قسمت های مختلف ساختمان

ابعاد استاندارد درب اتاق خواب برای خانه های ایرانی

استاندارد ابعاد درِب اتاق خواب، ۷۰ الی ۸۵ سانتی متر می باشد. دقت داشته باشید که این اندازه ها در یک لنگه درب می باشد. از این رو اگر شما دارای درب های دولنگه به منظور استفاده در اتاق خواب خود باشید، جز استثنائات می باشید. درب اتاق لازم است دارای اندازه کاملاً استاندارد باشد. تا اینکه شما بتوانید به راحتی وسایل ساختمانی و همچنین وسیله های خانگی خود را از آن رد کنید.

ارتفاع درب پارکینگ و لابی چقدر میباشد؟

درب پارکینگ و درب لابی را می شود با ارتفاع 223 و 240 و در عرض 265، 315 و 350 سانتی متر مشاهده نمائید. این اندازه بعد ها در واقع ارتفاع و عرض درب های لابی می باشد. استاندارد ابعاد درب پارکینگ می تواند به صورت دو لنگه و یا تک لنگه پارکینگی در اندازه های گفته شده باشند.

ابعاد استاندارد درب ماشین رو

درب های ماشین رو در واقع به درب های دو لنگه و یا تک لنگه پارکینگی گفته می شود که عرض در ورودی ساختمان نباید کمتر از 200 سانتی متر باشد. در حالت کلی درب حیاط، درب پارکینگ و یا درب باغ را میتوانیم در یک دسته از درب ها قرار بدهیم. در حقیقت این نوع درب ها دو لنگه می باشند. اما با توجه به محل مورد نظر برای استفاده، اندازه و حتی طرح درب می بایست با هارمونی ساختمان مطابقت داشته باشد.

اندازه و ابعاد مناسب سرویس بهداشتی

برای مثال درب های سرویس بهداشتی نظیر حمام و دستشویی دارای ابعادی متفاوت نسبت به درب‌های لابی می باشند. استاندارد ابعاد درب های ساختمانی سرویس بهداشتی معادل ۶۰ تا ۷۵ سانتیمتر باشند. شما می‌توانید با توجه به شرکت سازنده، فروشگاه عرضه کننده، برند درب، ابعاد مختلفی را برای درب های سرویس بهداشتی مشاهده کنید.

انواع متفاوت استاندارد ابعاد درب های ساختمان

درب های لابی به دو گروه در بازار وجود دارند که در این بخش به معرفی آن ها می پردازیم:

لنگه های همسان

اولین نوع، درب هایی می باشند که دارای دو لنگه برابر با همدیگر می باشند. این درب ها اندازه بزرگتری را دارا می باشند.

لنگه های غیر همسان

مدل دوم که همانطور که از نام ان ها مشخص می باشد، دارای دو لنگه با اندازه متفاوت می باشند که در مقایسه به نوع اول دارای ابعاد و اندازه کوچک تر هستند.

با توجه به توضیحات ارائه شده تا به این قسمت از مقاله. ما می ‌توانیم ابعاد استاندارد در های ساختمان را شناخته و در زمان خرید به این ابعاد دقت نمائیم و راحت تر برای خرید خود تصمیم بگیریم. البته در صورتی که سوالی در این زمینه برای شما پیش آمد، می توانید با کارشناسان ما تماس داشته باشید تا مشاوره رایگان و راهنمایی کامل را خدمت شما عزیران ارائه کنند.

سفارش درب با طرح دلخواه

درب برش لیزری یکی از اصلی ترین هدف های اصلی خود را جلب رضایت مشتریان قرار داده است. همچنین قیمت های مناسب و طرح های زیبا و متفاوت از ویژگی های برجسته ما هست. هر چند استاندارد ابعاد درها یک اندازه مشخص می باشد، اما اگر سازه ساختمان دارای طراحی خاصی می باشد که خارج از اندازه استاندارد شرکت ها و تولید کننده ها هست. می توانید به فروشگاه ها و شرکت های تولید کننده درب مثل آراز لیزر هر اندازه ای را که دوست داشته باشید درخواست و سفارش بدهید. البته قیمت درب ها با اندازه دلخواه کمی گران تر خواهد بود. اما به جهت مرغوبیت و متناسب بودن اندازه آن با محیط مورد نظر، ارزش سفارش اندازه دلخواه را خواهد داشت.

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×