مصارف صنعتی برش لیزری

مصارف صنعتی برش لیزری

برش لیزری یک فرآیند بدون تماس می باشد که از این لیزر برای برش مواد استفاده می شود ، مصارف صنعتی برش لیزری دامنه ی گسترده و وسیعی دارد و در مصارف صنعتی پر کاربرد می باشد . همچنین در ادامه با مزیت های برش لیزری بیشتر آشنا خواهید شد .

مصارف صنعتی برش لیزری

برش لیزری یک فناوری تولید غیر تماسی است که از لیزر CO2 برای برش موادی که عمدتاً در صنعت های مختلف کاربرد دارند ، استفاده می‌شود . برش لیزری در هدایت به درستی لیزر و به وجود آوردن کار تمیز و با دقت ، بی رقیب است . ورق طرح دار برش لیزری یکی از پرکاربرد ترین محصولاتی است که با تکنولوژی برش لیری ایجاد می شود . برخی صنایع بیشتر به برش لیزری چوب و برخی دیگر به برش لیزری فلزات ، می پردازند . در حالت کلی فرآیند برش لیزری ، محصولاتی با کیفیت بالا و ابعاد دقیق تری را تولید می کند ، که این کار با هدایت پرتو لیزر بر روی قطعه کار انجام می شود .در اینجا ترکیبی از گرما و فشار ، عمل برش را ایجاد می کند . این ماده ذوب می‌شود ، می‌سوزد ، تبخیر می‌شود و یا توسط یک جت گاز منفجر می‌شود . همانطور که می بینید مصارف صنعتی برش لیزری ، گسترده می باشد . 

مصارف صنعتی برش لیزری
خدمات برش لیزری در رشت: مجموعه آراز لیزر آماده همکاری جهت خدمات برش لیزری در البرز با کلیه ی صنایع متکی به برش لیزری فلزات می باشد

مزایای برش لیزری

خدمات برش لیزر مزایای خاص خود را دارا می باشد ، که در اینجا به برخی اشاره می کنیم . برخلاف مزایای زیاد این روش ، قیمت برش لیزری نیز معقول و مناسب می باشد. با روش برش لیزری حتی می توان قطعات پیچیده صنعتی و ماشین آلات مختلف را تولید کرد . دقت بالا : باریکی پرتو انرژی و دقتی که با آن می توان مواد و یا اپتیک لیزر را جابجا کرد ، کیفیت برش بسیار بالایی را تضمین می کند . برش لیزری امکان اجرای طرح‌های پیچیده را نیز فراهم می‌ کند . سرعت بالا : تعداد کمی از روش های تولید می توانند در سرعت پردازش به برش لیزری نزدیک شوند . پیچیدگی دو بعدی نامحدود ، روش مناسب در انواع صنایع و برای برش انواع مواد : برش لیزری یک فناوری انعطاف‌پذیر است که می‌تواند برای برش مواد مختلف از جمله ؛ آکریلیک و سایر پلیمرها ، فولاد ضد زنگ ، فولاد ملایم ، تیتانیوم ، هیستلو و تنگستن کارآمد باشد . مصارف صنعتی برش لیزری به دلیل ویژگی هایی از برش لیزری نظیر تطبیق پذیری ، سرعت پردازش بالا و دقت بالا ، گسترده می باشد . کاربردهای برش لیزر در صنایعی همچون : بدنه هواپیما ، کشتی سازی ، ایمپلنت های پزشکی ، الکترونیک و … پررنگ می باشد .

کاربرد های برش لیزری در صنایع

مصارف صنعتی برش لیزری سبب شده تا دستگاه برش لیزری ، یک وسیله ی پولساز در صنایع تعریف شود . برش لیزری بر روی فلزات محدودیت ندارد و هر طرحی که در نظر گرفته شده است را می توان ابتدا روی کامپیوتر و سپس روی فلزات مورد نظر اجرا کرد . در اینجا برخی از رایج ترین کاربرد های برش لیزری آورده شده است : استفاده از برش لیزر در صنعت تبلیغات و ساخت هدایای تبلیغاتی ، کاربرد در صنعت لوازم خانگی همچون ظروف آشپزخانه و کابینت و قفسه ، کاربرد در ساخت قطعات کامپیوتر ، استفاده از لیزر در تابلو ها و علائم ، استفاده از لیزر در صنعت الکترونیک ، کاربرد لیزر در مدل سازی ، کاربرد لیزر در صنعت بسته بندی ، کابرد لیزر در صنعت خودرو سازی و کشتی سازی ، تجهیزات تناسب اندام ، حروف سازی در صنعت تبلیغات و سایر صنایعی که از ورق های فلزی طرح دار استفاده فراوان می کنند .

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×