ورق طرح دار درب

ورق طرح دار درب

برش لیزری فرآیندی است که امروزه برای زیبایی بخشی به لوازم و محصولات در بسیاری از صنایع استفاده می شود ، ورق طرح دار درب یکی از محصولاتی است که امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد . این محصول تنوع بالایی دارد که برا اساس طرح ها و دستگاه لیزری برش دهنده ی آن دسته بندی می شوند . قیمت ورق طرح دار لیزری نیز بر اساس پارامتر های ؛ دستگاه برش دهنده ی ورق و پیچیدگی طرح ، متغیر می باشد .

ورق طرح دار درب

از طریق فرآیند برش لیزری که یک فرآیند حرارتی CNC با دقت بالا می باشد ، ورق طرح دار لیزری را ایجاد می کنند . ورق طرح دار درب اغلب برای ورودی خانه ، حیاط و ویلا استفاده می شود . فرآیند برش لیزری از پرتو لیزر پرقدرت برای برش ، ذوب و یا سوزاندن ورق مواد استفاده می‌کند . در واقع این فرآیند از یک پرتو متمرکز نور برای برش مواد ورق مطابق با مشخصات طراحی سفارشی استفاده می کند . بدون استفاده از ابزار طراحی اضافی و از انواع مواد ورق ( از جمله فلزات ، چوب و پلیمرها ) ، می توان این قطعات پیچیده را به راحتی تولید و طراحی کرد . برش لیزری به ویژه برای ساخت ورق فلزات از جنس ( فولاد ، برنج ، آلومینیوم و یا نیکل ) بسیار کاربرد دارد . فرآیند برش لیزری به دلیل طراحی و تولید محصولات با روکش صاف و تمیز و با دقت بالا ، در تولید محصولات پزشکی – طبی نیز کاربرد فراوانی دارد . در طراحی درب طرح دار برش لیزری از ورق های طرح دار متنوع استفاده می شود .  

ورق طرح دار درب
آراز لیزر با داشتن دو دستگاه برش لیزری به روز دنیا می‌تواند برش لیزری آهن، گالوانیزه و استیل را انجام می دهد

انواع

ساخت و تولید ورق طرح دار فلزی ، با چند نوع روش می تواند انجام شود که هریک سبب ایجاد یک نوع خاصی از ورق های طرح دار می شوند . سه نوع اصلی از برش لیزری ، سبب ایجاد دسته بندی های ورق طرح دار درب تولید شده با روش برش لیزری ؛ گاز CO2 ، کریستال و فیبر شده است . درب امنیتی طرح دار تولید شده با گاز CO2 : این روش که با استفاده از تخلیه الکتریکی می باشد ، از لیزری استفاده می کند که عمدتاً از دی اکسید کربن ، هلیوم و نیتروژن تشکیل شده است . لیزر CO2 که در طول موج 10.6 میلی‌متر ساطع می‌شود ، می‌تواند مواد ضخیم‌ تری برخلاف روش برش لیزری فیبر را سوراخ کند ، همچنین کارآمد و کم هزینه می باشند ، در نتیجه می توان درب های لیزری با استفاده از مواد ضخیم تری ایجاد کرد . درب طرح دار تولید شده با برش لیزری کریستالی : پرتوهای تولید شده از برش های لیزر کریستالی ، به دلیل طول موج های کوچک تر و شدت بالاتر ، قادر به برش مواد قوی تر و ضخیم تری نسبت به برش گاز CO2 هستند ، در نتیجه از مواد فلزی محکم و ضخیم نیز می شود درب طرح دار ایجاد کرد . این روش برش ، قوی تر از سایر انواع کاتر های لیزری بوده ، ولی از طرفی استفاده از این روش هزینه بر می باشد و قطعات ماشین لیزر به سرعت فرسوده می شوند . درب طرح دار تولید شده با برش لیزری فیبر : مصرف انرژی این دستگاه ها تا 3 برابر بیشتر از روش برش لیزری گازی است ، ورق طرح دار به وجود آمده با این روش نگهداری آسانی دارد .

قیمت ورق طرح دار لیزری

انواع ورق طرح دار درب هر کدام بر اساس دستگاهی که تولید شده اند قیمت های متفاوتی دارند ، ورق برش لیزری با ؛ گاز CO2 ، کریستال ، فیبر . ورق طرح دار درب تولید شده با گاز CO2 به دلیل کم هزینه بودن مصرف دستگاه برش دهنده ، بسیار ارزان تر از سایر موارد می باشند . البته قیمت انواع ورق تولید شده با همین روش برشی گاز CO2 ، بسته به سختی و پیچیدگی طرح های تولید شده متغیر می باشد . ورق تولید شده با روش کریستالی ؛ این دستگاه برش دهنده هزینه بر بوده و انرژی زیادی برای تولید ورق ها صرف می کند ، همچنین مانند روش قبلی بر اساس پیچیدگی طرح سفارشی و زمان استفاده از ماشین برش لیزری قیمت ورق های تولید متفاوت است . ورق های تولید شده با لیزر فیبری ؛ به دلیل ارزانتر بودن و کم مصرف بودن دستگاه ، نسبتا ارزانتر از ورق های تولید شده با روش لیزر کریستالی هستند .

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×