درب امنیتی

درب امنیتی

درب امنیتی

در سال‌ های گذشته یکی از تجهیزات ساختمانی که استفاده از آن‌ ها با رشد قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، درب ضد سرقت یا درب امنیتی است. درب‌ امنیتی، همانطور که از نام آن پیداست، برای جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به داخل و افزایش سطح امنیت ساختمان استفاده می‌ شوند. این درب‌ ها به طور معمول در منازل مسکونی، ادارات، شرکت‌ ها، سازمان‌ ها و کارخانجات مورد استفاده قرار می‌ گیرند. به دلیل اهمیت درب امنیتی و یا درب ضد سرقت در این مقاله از سایت آرازلیزر به بررسی و شناخت آن می پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

ویژگی های درب امنیتی

با توجه به اینکه درب‌ ضد سرقت و درب امنیتی به منظور افزایش سطح امنیت ساختمان‌ ها تولید می‌ شوند، بدیهی است که در مقایسه با درب‌ های معمولی بسیار مقاوم‌ تر و پایدار تر هستند. برای افزایش مقاومت در درب‌ های ضد سرقت که برای ساختمان‌ های مسکونی استفاده می‌ شوند، معمولاً از یک یا دو لایه ورق فلزی تقویتی بسیار قوی (با ضخامتی بین نیم تا 2 میلی‌ متر) استفاده می‌ شود که مقاومت آن‌ ها را در برابر ضربه، برش و سایر حملات افزایش می‌ دهد. باید توجه داشت که جنس ورق‌ های فلزی استفاده شده در انواع درب‌ های ضد سرقت و درب امنیتی ممکن است متفاوت باشد و هر کدام دارای مقاومت خاص خود باشند. در هنگام خرید، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید.

درب امنیتی

نکات با اهمیت در درب امنیتی و ضد سرقت

  1. ضخامت ورق به کار رفته در چهارچوب درب ضد سرقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که معمولا بین 1 تا 2 میلی متر است.
  2. برخلاف درب‌ های معمولی که تنها در یک نقطه به چهارچوب قفل می‌ شوند، درب‌ های ضد سرقت و درب امنیتی از چندین نقطه به چهارچوب درب متصل می‌ شوند. قفل، یکی از اجزای حیاتی درب‌ های ضد سرقت است و با توجه به استفاده مورد نظر، می‌ توان از انواع مختلف آن استفاده کرد.
  3. یکی از ویژگی‌ های مهم در مقاومت درب‌ های ضد سرقت، توپر بودن زبانه‌ های قفل است. برخی از قفل‌ ها دارای خواص ضد اسید و ضد برش هستند که این ویژگی‌ ها به قیمت قفل‌ ها افزوده می‌ شود. در هنگام خرید، باید توجه داشت که درب انتخابی شما، قفل مناسبی برای نیاز های خاص شما را داشته باشد. قفل‌ های متنوعی مانند قفل‌ های اثر انگشتی، قفل‌ های کارتی و … را می‌ توان روی درب ضد سرقت و درب امنیتی نصب کرد.
  4. در تمامی درب‌ های ضد سرقت، لولای درب از بیرون قابل مشاهده نیست (در برخی از مدل‌ ها لولا از داخل نیز قابل مشاهده نیست). مخفی بودن لولا از مزایای درب‌ ضد سرقت است چرا که مانع اهرم کردن آن می‌ شود.
  5. روکش خارجی درب ضد سرقت می‌ تواند از مصالح مختلفی مانند چوب طبیعی، فلز، MDF و HDF، چرم و … ساخته شده باشد.
  6. درب ضد سرقت و درب امنیتی خاصیت عایق صوتی و عایق حرارتی نیز دارد. برای عایق شدن این درب ها معمولا از لایه عایق پشم سنگ نسوز استفاده می‌ شود.
  7. اگر مورد مصرف درب امنیتی برای کاربری‌ های ویژه مانند اتاق‌ های مهم در یک شرکت یا کارخانه‌ ها و سوله‌ های صنعتی باشد، از درب‌ های مستحکم تری استفاده می‌شود. برای چنین کاربری هایی ضخامت لایه فولادی به کار رفته در درب، معمولا 2 میلی متر خواهد بود. همچنین لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در میان آن، تقویت می‌شود.
  8. درب‌ امنیتی معمولا درب ضد حریق هستند و مدت زمان زیادی می توانند در برابر حرارت مقاومت داشته باشند.

انواع درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

در بازار ایران، انواع درب‌ های ضد سرقت عموماً از کشور های چین، ترکیه و ایران وجود دارند. به علاوه، درب‌ های ایتالیایی نیز در بازار ایران قابل تهیه هستند، اما قیمت آن‌ ها با سایر درب‌ ها تفاوت قابل ملاحظه‌ ای دارد و تقاضای آن‌ ها کمتر است.

درب‌ های ضد سرقت و درب امنیتی تولید چین، همانند سایر محصولات وارداتی از این کشور، به طور کلی قیمتی پایین‌ تر و معمولاً کیفیتی پایین‌ تر نسبت به سایر مدل‌ ها دارند. با این حال، درب‌ های چینی نیز در کیفیت‌ های گوناگون عرضه می‌ شوند و درب‌ های درجه یک آن‌ ها کیفیت خوبی دارند. در مقابل، درب‌ های تولید داخلی از نظر ظاهری و کیفیتی به شکل مشابهی با درب‌ های ترکیه‌ ای هستند و از کیفیت مناسبی برخوردارند. به‌علاوه، برخی درب‌ های ضد سرقت سری اکونومی که در ایران تولید می‌ شوند، در برخی موارد کیفیت بهتری نسبت به درب‌ های ترک دارند.

تفاوت درب ضد سرقت چینی، ترک و ایرانی

تفاوت‌ های بین درب‌ های چینی، ترک و ایرانی، آن‌ها را در ظاهر و کیفیت تمایز می‌ دهد. در ادامه به این تفاوت‌ ها اشاره خواهیم کرد.

درب‌ های ضد سرقت ترکیه‌ای و ایرانی، از نظر ظاهری به شدت شبیه یکدیگر هستند. در‌حقیقت، تولید کنندگان داخلی بر اساس نمونه‌ های ترک، درب‌ های مشابهی را تولید می‌ کنند. درب‌ های ایرانی کیفیت خوبی دارند، با این تفاوت که قیمت آن‌ ها کمتر از درب‌ های ترکیه‌ ای است. باید توجه داشت که در ایران، درب‌ هایی با ظاهری شبیه به درب‌های چینی نیز تولید می‌ شوند. اما تولید آن‌ ها بسیار محدود است.

با توجه به شباهت درب‌ های ترکیه‌ ای و ایرانی، در ادامه تفاوت بین درب‌ های ترکیه‌ ای و چینی ذکر شده است:

  • شکل ظاهری چهارچوب درب ترک و چینی با یکدیگر متفاوت است. فاصله بین سطح درب و لبه‌ی چهارچوب در درب‌های چینی اندک است اما این فاصله در درب‌های ترک قابل توجه و مشهود است.
  • لولای درب‌های چینی از هر دو جهت مخفی است و قابل دیدن نمی‌باشد، اما لولای درب‌های ترک، از داخل قابل دیدن است. از طرفی اکثر درب‌های چینی دارای لولای 90 درجه بازشو می باشند ولی درب های ترک لولای 180 درجه بازشو دارند.
  • رویه به کار رفته در درب‌ های ترکیه‌ای معمولا MDF با روکش طبیعی چوب یا MDF با روکش pvc می‌باشد. اما رویه درب ضد سرقت چینی معمولا فلزی است که با رنگ کوره‌ای طرح چوب، رنگ شده‌اند و یا از HDF رنگ شده است. البته برخی از آن‌ها دارای رویه فلزی با روکش pvc هستند.
  • ابعاد چهارچوب درب‌های ترک معمولا 115 در 215 سانتی متر و عرض مفید درب آن‌ها 1 متر است. اما ابعاد چهارچوب درب‌ های چینی حداکثر 105 در 210 سانتی متر بوده و عرض مفید آن ها بین 90 تا 92 سانتی متر است.
  • ضخامت ورق به کار رفته در درب‌ های چینی معمولا کمتر از یک میلی متر و در بیشترین حالت حدود 0/8 میلی متر است. اما ضخامت ورق درب‌ های ترک بین 0/9 تا 1/5 میلی متر (معمولا 1 میلی متر) است.
  • وزن درب ضد سرقت چینی نسبت به درب ضد سرقت ایرانی و ترکیه بسیار کمتر است که خود بر کاهش مقاومت آن تاثیر بسزایی دارد.
  • درب ضد سرقت چینی، عموما تک قفله بوده و امنیت آنها توسط زبانه‌هایی که در سه طرف درب باز و بسته می‌شوند، تامین می‌گردد. زبانه‌های بکار رفته در درب‌های چینی عموما تو خالی بوده و توسط اهرم براحتی باز می‌شوند.

امیدواریم مطالب ذکر شده، برای شما مفید واقع گردیده باشد. در صورتی که سوالی یا نقطه نظری داشتید، یا اگر در مورد موضوع خاصی به دنبال اطلاعات می باشید، با کارشناسان مجرب مجموعه آرازلیزر تماس بگیرید.

تماس با آرازلیزر: ۰۹۱۴۳۰۲۱۹۶۳

رابطه درب امنیتی و زیبائی ساختمان

علیرغم افزایش سطح امنیت و حفاظتی که درب های امنیتی به خانه ها می دهند، به طور کلی یک مبادله زیبایی شناختی وجود دارد. با توجه به فرم حجیم و قدرتمندی که این درها و سیستم ها به خود می گیرند، می توانند در رابطه با طراحی سایر قسمت های خانه بسیار قابل توجه باشند و ظاهر و ظاهری که با دقت طراحی شده اند را از بین ببرد.
به لطف پیشرفت‌ های فناوری و پیشرفت‌ های سیستم‌ های امنیتی خانه، گزینه‌ ای وجود دارد که به شما امکان می‌ دهد بدون به خطر انداختن جذابیت بصری، محافظت بهینه از خانه داشته باشید. درب های طراحی برش لیزری از یک جداره از فولاد بسیار انعطاف پذیر و بادوام تولید می شوند. در حالی که این طراحی می تواند گران تر باشد، تعدادی از مزایای بسیار ارزشمندی وجود دارد که باید قبل از عبور از درب به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

سطح دوام بیشتر درب امنیتی برش لیزری

درب طرح برش لیزری به لطف ترکیب تک ورقه ای و عدم وجود قطعات متعدد، دوام بالاتری را برای صاحبان خانه ارائه می دهد. این افزایش دوام به سطح بیشتری از محافظت در برابر تهاجم به خانه تبدیل می شود. درهای برش لیزری از شما در برابر طیف وسیعی از روش‌های تهاجم به خانه محافظت می‌کنند و حتی از دزدان احتمالی در وهله اول جلوگیری می‌کنند.

طرح های چشم نواز درب امنیتی برش لیزری

یکی از امتیازات کلیدی نصب درب طرح برش لیزری این است که یک لایه بصری اضافی به خانه شما اضافه می کند. به جای اینکه فقط یک درب استاندارد سهامی باشد، تعدادی از الگوها را می توان در طرح نهایی شما برش داد. این طیف گسترده انتخاب تضمین می کند که الگویی برای مطابقت با سبک شما و مطابقت با جریان زیبایی شناسی ملک شما وجود خواهد داشت.

علاوه بر این، طراحی برش لیزری را می توان به طور یکپارچه در خانه شما ادغام کرد و سیستم امنیتی تقریباً نامرئی و در عین حال بسیار مؤثری را ایجاد کرد. هر طرح برش لیزری برای محافظت از آن در برابر آسیب های محیطی و زنگ زدگی انجام می شود و اطمینان حاصل می شود که برای سال های آینده یک روش موثر امنیتی خواهد بود.

درب امنیتی

جایگزینی و کپی آسان درب امنیتی برش لیزری

درب‌ های طراحی برش لیزری مانند سایر درب‌ های امنیتی بر روی قالب لولا و قفل کار می‌کنند. آنها را می توان در کنار صفحه نمایش امنیتی یا به عنوان جایگزین استفاده کرد. اگر با درب برش لیزری خود مشکلی دارید یا به سادگی می خواهید آن را تعویض کنید، یک متخصص امنیت خانه معتبر می تواند به شما کمک کند. به طور مشابه، اگر می خواهید طرح را برای درب دیگری از خانه خود تکرار کنید، به راحتی می توان به آن دست یافت. طرح برش لیزری طوری برنامه ریزی شده است که یک کپی بدون خطا از طرح اصلی ایجاد کند.

درب امنیتی برش لیزری در آراز لیزر

آرازلیزر تولید کننده انواع درب های برش لیزری می باشد. شما عزیزان می توانید درب مورد نظر خود را با طرح دلخواه به متخصصین آراز لیزر سفارش دهید تا در کمترین زمان و با استفاده از پیشرفته ترین متریال و دستگاه ها، درب لیزری خود را دریافت نمائید.

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×