درب لیزری

درب لیزری

درب لیزری

در گذشته معمولاً درب‌ های فلزی بسیار ساده و با قطعات فلزی یکپارچه ساخته می شدند ولی به لطف درب لیزری، تحول عظیمی در تنوع درب ها شکل گرفته است. درب یکی از مهم ترین ارکان یک ساختمان است و از آنجایی که هم امنیت ساختمان را تا تامین می کند و هم بر زیبایی نمای ساختمان ها بسیار تاثیرگذار است لذا کاربران در انتخاب این محصول بسیار حساس هستند این مسئله سبب شد که درب های ساختمانی از گذشته تاکنون از نظر ابعاد و طرح و شکل تغییرات زیادی داشته باشند. به دلیل اهمیت موضوع، در این مقاله از سایت آرازلیزر، به معرفی درب لیزری می پردازیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

یکی از دغدغه‌های طراحان در زمان ساخت ساختمان‌های مدرن، عدم وجود درب پارکینگ مناسب با طرح مدرن و خاص است که بهترین انتخاب برای این سبک، درب‌ های لیزری و CNC است که هر طرح و ایده‌ ای را جامع عمل می‌ پوشاند و با استفاده از برش سه بعدی این مشکل حل شده و هیچگونه محدودیتی در طراحی و تولید درب وجود ندارد.

ویژگی درب لیزری که امروزه موردپسند مشتریان می باشند.

  • اولا از امنیت بالایی برخوردار باشند.
  • دوما زیبا و شیک باشند
  • و در نهایت با نمای ساختمان همخوانی داشته باشند.

برای اینکه درب مورد نظر دارای این  ویژگی ها باشد نوع رنگ و شیشه ی به کار رفته در درب ها بسیار مهم می باشند. چرا که زیبایی و دوام و کیفیت درب ها بالا می برد.

دستگاه CNC

دستگاه برش لیزری

کلمه CNC مخفف کلمه Computer Numerical Control  به معنای کنترل عددی کامپیوتری است. این دستگاه در سال 1940 اختراع گردید که در آن زمان توسط کامپیوترهای آنالوگ کنترل می‌ شد.

فرآیند دستگاه اینگونه است که با استفاده از پرتو لیزر عمل تبخیر، ذوب شدن یا برای برش یا حذف مواد انجام می گیرد. برش لیزری CNC معمولا از علم نور، یک گاز کمکی و یک سیستم راهنما برای هدایت و تمرکز پرتو های لیزر به قطعه مورد نیاز استفاده می کند. در ادامه به فواید این روش می پردازیم:

  • سرعت زیاد نسبت به سایر روش ها
  • ضایعات کمتر
  • قابل استفاده بر روی اکثر مواد فلزی و غیرفلزی
  • زمان پردازش کمتر و تولید بیشتر
  • حداقل انحراف و پیچ و تاب در ساخت
  • دقت بیشتر در مقایسه با آهن فرفورژه

امروزه عملکرد دستگاه CNC تماماً الکترونیکی بوده و با بهره‌گیری از روترها و دستورات کامپیوتری کار می‌کند. دستگاه CNC در سه محور X, Y, Z حرکت می‌کند و طرح را به صورت خطوط صاف، منحنی، دایره و غیره در فضای سه بُعدی ترسیم می‌کند. این دستگاه سرعت و دقت بالایی دارد و برای تولیدات انبوه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نقوش و طرح این نوع درب توسط یکی از نرم افزارهای CAD (Computer-aided Design) طراحی می‌ گردد و پس از اتمام طرح سه بُعدی، دستگاه همانند یک پرینتر عمل کرده و با دریافت دستورالعمل از جانب نرم افزار، طرح موردنظر را پیاده‌ سازی می‌ کند.

امروزه با بهره‌ گیری از این دستگاه، درب‌ های CNC از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و عملاً هیچگونه محدودیتی در طرح و اجرا وجود ندارد. این دستگاه می‌ تواند انواع ورق فلزی با ضخامت متفاوت را برش دهد بدون اینکه لبه‌ های فلز موج‌ دار یا دچار له شدگی شود.

انواع درب‌ های CNC

  1. درب فلزی طرح CNC: دستگاه مخصوص برای انواع فلز، قابلیت ایجاد نقش‌های متنوع و زیبایی را با استفاده از مته دارد تا به متریال بی روح فلز جان ببخشد.
  2. درب طرح لیزری: در این روش دستگاه CNC دارای مته نیست، بلکه با بهره‌گیری از پرتو لیزر، طرح موردنظر روی صفحات فلزی اجرا می‌گردد. استفاده از لیزر برای حکاکی‌ها و نقوش ظریف‌تر مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

دلیل اهمیت درب لیزری

افزایش امنیت منزل ، شرکت ، پارکینگ و … اولویت اول برای درب های لیزری است که نه تنها در این امر بهترین عملکرد را نشان می دهند و از ورود متجاوزین و مجرمان جلوگیری می کند بلکه جذابیت بیشتری به ساختمان شما اضافه می نماید.

در واقع، حتی ظاهر یک درب لیزری نیز مانع مجرمان خواهد شد، زیرا آن ها تلاش و سر و صدا مربوط به شکستن درب امنیتی را درک می کنند و در عوض توجه خود را به اهداف راحت تری معطوف می کنند.

با درنظر گرفتن این واقعیت که آمارگیری سالانه سرقت در کشوری استرالیا بیان کننده این موضوع است که 70٪ از مهاجمان خانه از درب ورودی وارد می شوند، کاملا منطقی است که درب ورودی خود را به بهترین شکل ممکن ایمن کنید. هنگام خرید درب لیزری، باید اطمینان حاصل کنید که از استانداردهای لازم برخوردار است.

درب لیزری ویلایی

تفاوت فرایند تولید درب لیزری در گذشته با فرایند تولید امروزی

فرایند ساخت درب لیزریِ امروزی، در زمان قدیم به روش دیگری انجام می‌شده است. زمانی فلزات را درون کوره می‌ریختند تا آب شود، با کوبیدن فلز، مقاومت و خشکی آن کمتر میشد و در نهایت امکان جلادهی آن فراهم می‌شد. در نهایت آهنگران قادر بودند نقش‌های پر پیچ و خمی روی آنها پیاده کنند که از جمله آنها می‌توان به طرح‌های اسلیمی اشاره کرد. در گذشته این نوع درب‌ها تنوع بالایی نداشتند و بسیار گران قیمت بودند اما امروزه با تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در این زمینه وجود دارد انواع درب لیزری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته‌ می‌ شود و به شما این امکان را می‌ دهد که طراحی‌ های متنوعی برای خود داشته باشید.

درب لیزری ویلایی

این درب ها همانطور که مشخص می باشد از ابزار آلاتی  بسیار با کیفیت و آهنی استفاده شده اند. درب ویلایی دارای طراحی بسیار خاص و شیک بوده و مهندسین و طراحان از سطح دنیا این نمونه از درب ها را طراحی کرده اند. اخیرا این نمونه از درب ها به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارند دارای طرفدارای زیادی هستند. از ویژگی های این درب لیزری می توان به زیبایی، استحکام، و امنیت بالای آن اشاره نمود. درب های ویلایی به صورت تک لنگه و دو لنگه تولید می گردند که این موضوع تغییری در مدل آنها به وجود نمی آورد. درب های آهنی برای ویلاها، ساختمان های مرتفع باشکوه و تالارهای پذیرایی با هر ابعاد و اندازه ای قابل سفارش است.

همانطور که اشاره شد درب های ویلایی اکثرا دارای طرح های خاص و منحصر به فرد هستند. برای مثال تصور کنید یک ویلای مجلل با یک درب ورودی ساده که تمام زیبایی و شکوه آن ویلای مجلل را نابود کرده است. اما حتی می توان به یک خانه کوچک به وسیله دری زیبا جلوه خاصی بخشید. خوشبختانه این امر با وجود درب لیزری خیلی راحت تر رخ می دهد.

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×