انواع درب ورودی

درب-ورودی

انواع درب ورودی

درب ورودی یکی از ضروری ترین قسمت ها در هر خانه می باشد که حریم خصوصی را مشخص نموده و امنیت ساکنین را فراهم می کند. درب های ورودی در مدل ها و انواع گوناگون و از جنس های مختلف ساخته شده و بنا به سلیقه افراد و کاربرد در ورودی ساختمان نصب می شوند. تنوع و تعداد درب هایی که هم می توان سفارش ساخت آنها را داد و هم به صورت آماده در فروشگاه ها یافته می شوند، بسیار بالا می باشد.

در این نوشته به بررسی انواع درب ورودی ساختمان، مزایا و معایب و ویژگی های منحصر بفرد هر یک برای کمک به انتخاب آسان خواهیم پرداخت.

درب آهنی

یکی از معروف ترین انواع درب در میان درب های ورودی ساختمانی، درب آهنی ساده است. به طور کلی درب ورودی ساختمان تاثیر زیادی بر نمای خارجی خانه داشته و در انتخاب آن باید دقت زیادی نمود. از این رو سازندگان درب های آهنی در طراحی و تولید علاوه بر استحکام زیبایی را نیز دستور کار خود قرار می دهند. نکته مهمی که در درب های آهنی حائز اهمیت می باشد چهارچوب قوی و تراز بودن آن است.

درب ویلایی ساختمان

درب های ویلایی می توانند نمونه ای از درب های مناسب برای ساختمان و نمونه ای مناسب به عنوان مدل درب حیاط باشند. این درب ها نمونه ای از درب های پرطرفدار برای خانه های ویلایی نیز هستند.

انواع-درب-ورودی

درب چوبی

چوب از زمان های قدیم به عنوان یک مولفه اصلی در ساخت انواع درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزایای اصلی درب و پنجره چوبی، دسترسی راحت به متریال چوب و راحتی ساخت آن به وسیله نجارهای محلی می باشد. در حال حاضر، انواع مختلف چوب در دسترس بوده و افراد بر اساس طول عمر چوب و بودجه خود اقدام به انتخاب چوب مورد نظر خود می کنند.

اگر چه می توان از درب چوبی برای تمام قسمت های خانه استفاده کرد، اما بهترین مکان برای استفاده از آن درب های خارجی می باشد. چوب به عنوان رایج ترین متریال در ساخت درب و پنجره در نظر گرفته شده است.

درب با وادارهای افقی و عمودی

این گونه درب ها ساده ترین شکل درب می باشند و سالیان زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها از چوب های عمودی به اندازه طول درب با ضخامت ۳۵ میلی متر که معمولا زبانه دار و دارای شیار متصل می شوند تشکیل گردیده است. معمولا سه چوب افقی، یکی در بالا، یکی در وسط و یکی در پایین درب تعبیه می شوند.

این درب ها می توانند به وسیله تسمه سفت شده یا درون فریم قرار گیرند و باعث ایجاد استحکام و ظاهری بهتر شوند. از این گونه درب ها بیشتر در حمام، سرویس های بهداشتی و خانه هایی که صرفه اقتصادی در الویت قرار دارد، استفاده می شوند.

درب آلومینیومی

آلومینیوم فلز بسیار سبکی است که به سبب این ویژگی باعث گردیده تا در مصارف زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. از آلومینیوم در تولید محصولات زیادی از جمله درب، پنجره و پارتیشن استفاده می شود و تمام این محصولات به راحتی قابل خریداری هستند. از ویژگی چهارچوب های آلومینیومی درب و پنجره، می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر شرایط سخت آب و هوایی اشاره نمود.

وزن سبک این نوع فلز نیز باعث گردیده تا جا به جایی آن نیز آسان تر شود. چهارچوب های آلومینیومی راهی برای نفوذ موریانه ها نداشته و از طول عمر زیادی برخوردار هستند. درب ها و پنجره های آلومینیومی می توانند در دو حالت کشویی و یا لولایی مورد استفاده قرار می گیرند. و برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی نیز مناسب هستند. درب های آلومینیومی ظاهر خوبی دارند و برای استفاده طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه هستند.

انواع-درب-ورودی

درب استیل

درب استیل یا دیگر فلزات سال های زیادی است که به دلیل کارایی بالا مورد استفاده قرار گرفته اند. و گزینه ای مناسب برای درب های داخلی و خارجی می باشند. فلز جایگزین مناسبی برای چوب بوده و از آن برای ساخت چهارچوب نیز استفاده می شود. در ساخت درب استیل لولای درب به قاب فلزی جوش داده می شود.

چهارچوب های فلزی در بین عموم مرسوم بوده و به طور گسترده برای درب خانه ها و دیگر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که نسبت به چهارچوب های چوبی به صرفه تر می باشند. درب های استیل را می توان با استفاده از استیل هایی که به نسبت ضخامت کمتری دارند، تحت بررسی دقیق تولید کرد.

این درب ها از عمر بیشتری برخوردار بوده و نگهداری از آن ها آسان تر می باشد و در رنگ های مختلف و زیبا با طرح و بافت چوبی نیز در دسترس می باشند. از این درب ها برای مکان هایی که حفظ امنیت از اهمیت برخوردار است استفاده می شود.

درب شیشه ای

از شیشه برای ساخت درب و پنجره استفاده می گردد. بنا به درخواست افراد می توان درب های شیشه ای برای مکان های خاص تولید کرد. به طور معمول این گونه درب ها در قسمت پشت خانه مورد استفاده قرار می گیرند و و باعث ایجاد چشم اندازی زیبا از حیاط خلوت می شوند.

استفاده از درب های شیشه ای برای درب اصلی ساختمان نیز از زیبایی ویژه ای برخوردار است. اما در این موارد باید به استحکام و حفظ حریم شخصی توجه نمود. پنل های شیشه ای که در اسکلت های چوبی قرار گرفته اند انتخابی زیبا برای درب ساختمان محسوب می شوند. نصب این درب ها از هزینه نسبتا بالایی برخوردار بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارد. درب های شیشه ای معمولا نسبت به درب های دیگر وزن بیشتری داشته و گران تر می باشند.

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×