انواع درب پارکینگ

درب-پارکینگ-آهنی

درب پارکینگ

درب ساختمان و انواع درب پارکینگ در ظاهر نمای خارجی منزل و یا هر سازه دیگری بسیار تاثیرگذار می باشد. به همین دلیل باید به گونه ای انتخاب گردد که زیبا و شیک به نظر برسد. عموما توصیه می شود که درب پارکینگ خود را با درب حیاط ساختمان ست نمایید.

از طرفی دیگر یک درب پارکینگ در طول روز بارها باز و بسته شده. و در معرض نور خورشید و آلودگی های هوا قرار دارد. بنابراین باید از کیفیت بالایی در نحوه رنگ آمیزی و استفاده از ابزار و یراق آلات قوی مانند لولای بلبرینگی برخوردار باشند.  یکی دیگر از مسائل مهم امنیت می باشد که در واقع مهم ترین وظیفه درب پارکینگ نیز همین می باشد. انواع درب پارکینگ همواره باید تضمین کننده امنیت باشد.

به طور کلی فرقی نمی کند قصد تعویض درب پارکینگ قدیمی خود دارید یا نه و یا برای پارکینگ ساختمان جدید خود قصد نصب یک درب مناسب را دارید، برای اینکه بتوانید انتخابی درست داشته باشید باید ابتدا با انواع درب پارکینگ آشنا شده و و در ادامه انواع درب پارکینگ ریلی، درب پارکینگ آهنی، مدل درب پارکینگ جنوبی، مدل درب پارکینگ منزل همگی انواع مختلف و مدل های آن را بشناسید.

انواع درب پارکینگ

انواع درب پارکینگ از نظر کاربری به 4 دسته اصلی تقسیم می‌ گردند. پیش از اینکه انواع درب پارکینگ را معرفی نماییم باید خاطر نشان کنیم که امروزه اکثر درب پارکینگ ریلی به صورت اتوماتیک ساخته می شوند. دو نوع درب پارکینگ اتوماتیک وجود دارد. درب پارکینگ اتوماتیک هیدرولیک که با فشار روغن عمل نموده و درب پارکینگ اتوماتیک الکترومکانیک که بر اساس موتور و چرخدنده باز و بسته می گردد.

درب-پارکینگ-آهنی

معمولا درب های پارکینگ اتوماتیک الکترومکانیک از محبوبیت بیشتری در بین انواع درب پارکینگ ریلی برخوردار می باشند. در اکثر درب های اتوماتیک این قابلیت در نظر گرفته می شود که در صورت قطع برق موتور با باطری کار کرده و باز و بسته شدن درب توسط جک هیدرولیک همچنان امکان پذیر باشد.

در زمانی که برق قطع می شود منبع ذخیره تا بسته شدن درب عمل کرده و درب به هیچ وجه در زمان قطع شدن برق  باز نمی‌ماند. حال بپردازیم به معرفی انواع این درب ها البته باید در نظر داشته باشیم که مدل درب حیاط ویلایی ، درب ورودی ساختمان مسکونی، مدل درب فلزی ورودی ساختمان، درب فلزی ساده حیاط نیز  در مجموعه انواع درب پارکینگ می‌ باشند.

درب پارکینگ ریلی

اگر فضای پارکینگ شما بزرگ نیست و یا معماری آن به گونه ای است. که درب باید بر روی سراشیبی قرار گیرد، گزینه مناسب برای شما انواع درب پارکینگ ریلی است. درب های ریلی در هنگام باز و بسته شدن نیاز به فضای بزرگی ندارند. این نوع درب ها به راحتی و به صورت چپ به راست و بالعکس باز و بسته می گردند. اپراتور درب ریلی به گونه ای عمل می نماید که درب به صورت کشویی بر روی یک ریل می لغزد. برای باز و بسته کردن درب پارکینگ ریلی شما به وسایلی همانند ریموت یا تلفن همراه برای باز و بسته کردن درب پارکینگ نیاز دارید.

یکی از مهم ترین ویژگی های که اینگونه درب پارکینگ آهنی دارند این است که سر و صدای زیادی تولید نمی کنند. معمولا اغلب این درب ها خیلی سنگین نیستند. و به این ترتیب نیازی به موتور خیلی قدرتمند و گران قیمتی ندارند. اکثر انواع درب پارکینگ نسبت به کارایی بالای این مدل درب پارکینگ جنوبی و امنیت بسیار خوبی که دارند از قیمت مناسبی برخوردار هستند. علاوه بر مناسب بودن  قیمت درب های پارکینگ آهنی، تنوع ظاهری این محصولات نیز بسیار خوب می باشد و می توانید مدل جدید درب پارکینگ مورد نظر خود را در میان انبوه طرح ها و رنگ های گوناگون بیابید.

درب پارکینگ کرکره ای

درب پارکینگ کرکره ای نیز مانند درب پارکینگی ریلی برای مکان هایی که با محدودیت فضایی روبه‌رو هستند، بسیار انتخاب بجایی است. این درب های کرکره ای اتوماتیک به صورت بالا به پایین باز و بسته شده و سر و صدا آزار دهنده ای نیز تولید نمی نمایند. برای ساختمان های امروزی که توان مالی برای خرید انواع درب پارکینگ فلزی را ندارند، اینگونه درب ها بسیار زیبا و جذاب به شمار می آیند.

ایمنی این درب ها هم بسیار عالی و مطمئن به نظر میرسد ولی بسیار حساس و شکننده هستند. نکته مهمی که در خصوص این درب ها باید توجه نمایید این است که دارای موتور خوب و قدرتمندی باشد. بهتر است تا جای ممکن اندازه خیلی بزرگی نداشته باشند و از موادی ساخته شده باشند که سنگینی ایجاد نکند.

این درب ها در عین سادگی جذابیت خاص خود را داشته و تنها با داشتن یک رنگ مناسب می توانند ظاهر نمای بنا را خاص و زیبا نمایند. البته این نوع از درب پارکینگ در مقایسه با مدل های جدید  انواع درب پارکینگ، ضعیف عمل نموده و صرفا در مکان هائی که جای کافی برای درب پارکینگ فلزی نباشد، گزینه ای مناسب از نظر مقایسه با توجه به قیمت درب پارکینگ آهنی است.

امروزه انواع درب پارکینگ فلزی با نام های تجاری و شکل های گوناگونی طراحی و تولید می شوند. که درب پارکینگ فرفورژه با تنوع و طرح های زیبای خود همواره یکی از گزینه های اول برای معماران و سازندگان ساختمان می باشد.

درب پارکینگ تاشو

درب های پارکینگ تاشو دارای ظاهر خاص و منحصر به فردی هستند که در هر جایی مشاهده نخواهید کرد. این درب ها شبیه به درب های لولایی اتوماتیک عمل می کنند با این تفاوت که گویی به جای دولت لولا شده به دیوار، دو لت لولا شده به ستون و یا چهارچوب و دیوارهای اطراف و یک لت لولا شده به هر یک از لت های کناری وجود دارد.

انواع-درب-پارکینگ

حرکت این درب ها نرم و بی صدا صورت می گیرد. محدوده حرکت درب پارکینگ تاشو خیلی وسیع نیست. سرعت باز و بسته شدن این درب ها بالا بوده و چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد. تنوع ظاهری این نوع درب پارکینگ نیز قابل توجه است تقریبا می توان گفت که تمام درب پارکینگ فلزی ( انواع درب پارکینگ ) به خصوص انواع درب پارکینگ آهنی قابلیت طراحی و تا شوندگی را دارند .

این درب ها از جهت اینکه اتوماتیک نمی باشند از ایمنی خوبی نیز برخوردار هستند.این نوع از درب ساختمان برای پارکینگ بیشتر مناسب مدل درب پارکینگ جنوبی است. درب پارکینگ تاشو در صورتی که نتوان از درب پارکینگ ریلی استفاده کرد گزینه اول ساختمان هائی است که محدودیت جا برای استفاده از انواع درب پارکینگ ساختمان را دارند. تنها عیب که می توانیم برای درب پارکینگ تاشو نام ببریم، عدم امکان استفاده از جک پارکینگ در این درب ها می باشد.

درب پارکینگ لولایی

درب پارکینگ لولایی که این روزها تقریبا تمامی آنها به صورت اتوماتیک ساخته می شوند، جزو محصولات پر فروش محسوب می گردند. به این نوع درب، درب بازویی نیز می گویند. عملکرد درب لولایی اتوماتیک که درب پارکینگ ها قرار داده می شوند به این صورت می باشد که به دو کناره لولا شده. و با چرخیدن حول محور لولایی به سمت داخل یا خارج باز و بسته می شود.

انواع درب های پارکینگ ( انواع درب پارکینگ ) اتوماتیک لولایی در بازار موجود می باشد. که در بخش طراحی ، خود به دو دسته تک لنگه و دو لنگه تقسیم می گردند. با توجه به عرض در نظر گرفته شده برای درب پارکینگ و ویژگی های مدنظر شما می توانید یکی از این دو نوع درب های لولایی را برای پارکینگ خود انتخاب کنید. این درب ها در طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلف ساخته می شوند. قیمت درب های لولایی هم بسته به متریال به کار رفته در آنها متنوع می باشد.

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×