قیمت ورق لیزری

قیمت ورق لیزری

ورق لیزری امروزه استفاده ی گسترده ای در جامعه دارد ، از این رو قیمت ورق لیزری نسبتا بالاتر از ورق هایی با طرح های ساده تر به نظر می آید . در حالی که این قیمت با در نظر گرفتن ظرافت کار و انرژی صرف شده ، بسیار معقول می باشد . ورق لیزری خود انواعی دارد که بر اساس روش های برش لیزری صورت گرفته بر روی ورق ، تقسیم بندی می شوند ، که در قیمت انواع آن تاثیر گذار است . در ادامه با انواع ورق های لیزری با قیمت مناسب نیز آشنا خواهید شد .

قیمت ورق لیزری

برای تولید ورق های لیزری ، از فرآیند برش لیزری استفاده می شود ؛ برش لیزری یک فرآیند حرارتی CNC با دقت بالا است که از یک پرتو لیزر پرقدرت برای برش ، ذوب و یا سوزاندن ورق استفاده می‌کند . همین امر استفاده از دستگاه پیچیده ، قیمت ورق لیزری را در مقایسه با ورق های ساده بولد تر می کند . از یک پرتو متمرکز نور برای برش مواد ورق لیزری مطابق با طرح مد نظر استفاده می کند . این دستگاه قادر است طرح های پیچیده ای از ورق برش لیزری را بدون استفاده از ابزار طراحی شده از قبل ، تولید کند . ورق های لیزری می توانند از فلز و یا چوب تشکیل شوند که این تفاوت جنس نیز در قیمت ورق ها تاثیر گذار است . این فرآیند به دلیل قیمت مناسب و تکرارپذیری بالا ، هم برای کارهای یکباره و هم برای تولیدات به مقدار کم و متوسط مناسب است . برش لیزری به ویژه برای ساخت ورق لیزری فلزی از جنس ( فولاد ، برنج ، آلومینیوم یا نیکل ) کاربرد دارد ، که چندین روش برای لیزر ورق فلزی وجود دارد . در نهایت این ورق ها به دلیل دقت بالا و سطح صاف آن و قیمت مناسبش ، در تولید محصولات پزشکی به میزان زیادی کاربرد دارد .

قیمت ورق لیزری
برش لیزری یک فرآیند بدون تماس می باشد که از این لیزر برای برش مواد استفاده می شود ، مصارف صنعتی برش لیزری دامنه ی گسترده و وسیعی دارد .

قیمت انواع

همانطور که گفتیم قیمت انواع ورق طرح دار درب برش لیزری بر اساس نوع برش لیزری صورت گرفته بر روی آن ، متغیر است . در اینجا برخی از انواع برش تاثیر گذار بر قیمت ورق ها را ذکر کرده ایم . گاز CO2 ، کریستال و فیبر . 

  • برش لیزری فیبر : مصرف انرژی این دستگاه ها تا 3 برابر بیشتر از برش های مبتنی بر گاز است . بنابراین روشی پرهزینه و پرمصرف محسوب شده و قیمت ورق های حاصله نسبتا بالا می باشد .
  • برش لیزری کریستال : پرتوهای تولید شده از برش های لیزر کریستالی YVO یا YAG به دلیل داشتن طول موج های کوچک تر و شدت بالا تر ، قادر به برش مواد قوی تر و ضخیم تر از برش های CO2 هستند . قطعات دستگاه به دلیل غلظت بالا تر ، سریعتر از کاترهای گازی فرسوده می شوند و در نتیجه کار با آن گرانتر بوده و ورق های حاصله قیمت بالاتری دارند .
  • برش لیزری با گاز CO2 : این کاترها که با استفاده از تخلیه الکتریکی کار می کنند ، از لیزری استفاده می کنند که عمدتاً از دی اکسید کربن ، هلیوم و نیتروژن تشکیل شده است . لیزر CO2 که در طول موج 10.6 میلی‌متر ساطع می‌شود ، می‌تواند مواد ضخیم‌ تر از برش‌ لیزری فیبری را با توان خروجی مشابه سوراخ کند . این نوع برش کارآمد و کم هزینه بوده و در نتیجه قیمت ورق لیزری حاصله ، مناسبتر می باشد .

ورق لیزری با قیمت مناسب

همانطور که گفته شد ورق های لیزری دامنه ی قمتی زیادی دارند ، که بر اساس نوع برش تقسیم بندی شده اند . البته لازم است بگوییم ورق های لیزری بر اساس دلیل تکنولوژی برش لیزری استفاده شده و ظرافت طرح هایشان ، قیمت گذاری شده اند . ورق های برش خورده با لیزر گاز CO2 به دلیل کم هزینه بودن دستگاه برش دهنده ، نسبتا قیمت مناسبتری دارند . قیمت ورق لیزری برش خورده با فیبر و کریستال ، از موارد با قیمت بالاتر هستند .

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×