ورق برش لیزری

ورق-برش-لیزری

برای ایجاد طرح های زیبا و دلنشین در بسیاری از صنایع ، از ورق برش لیزری استفاده می شود . این ورق ها با دستگاه های برش لیزری تولید می شوند و از مزایایی همچون ؛ تمیزی ورق های حاصله و ایجاد شدن در طرح های پیچیده را داراست .

ورق برش لیزری

تاریخچه ی ابداع روش برش لیزری به دهه 1960 بازمی‌ گردد . امروزه دستگاه های برش لیزری قابلیت برش فلزات مختلف از جمله : فولاد ، تیتانیوم ، آلومینیوم ، برنج و مس را با دقت و سرعت بسیار بالا دارند . برش لیزر در حال حاضر یک روش ساخت نوین برای قطعات اغلب فلزی و چوبی در صنایع مختلف ، قطعات ماشین آلات سنگین و هوافضا می باشد . برش لیزری برای تولید ورق برش لیزری از هر جنسی ، از یک پرتو نور بسیار متمرکز و منسجم استفاده می کند . این نور از طریق یک دستگاه متمرکز هدایت می شود تا یک نقطه کانونی با شدت بالا برای تبخیر و یا ذوب اکثر فلزات و مواد ایجاد کند . بدین ترتیب ، ماده مورد نظر را می توان برش داد تا ورق برش لیزری مد نظر حاصل شود . فرآیند برش لیزری از یک پرتو لیزر پرانرژی متمرکز شده روی سطوح مواد اولیه و با اعمال درجه حرارت بالا ؛ فعالیت برش ورق را انجام می دهد ، که این ویژگی باعث ذوب و یا تبخیر شدن سریع مواد مورد نظر می شود ، در نتیجه ورق برش لیزری سریع تر و با دقت بیشتری تولید می شود . نقطه داغ ماده پایه در نتیجه اعمال برش لیزری ذوب و یا تبخیر شده و طرح را ایجاد می کند . دستگاه های برش لیزری در قالب های مختلفی ساخته می شوند . رایج ترین نوع ، قطعه کار را ثابت نگه می دارد در حالی که اپتیک های لیزری در هر دو محور X و Y حرکت می کنند . نوع دیگر ، مثل فرمت “نوری ثابت” سر لیزر را ثابت نگه می دارد و قطعه کار حرکت می دهد . از این روش برای تولید انواع ورق طرح دار درب استفاده می شود .

ورق-برش-لیزری
ورق لیزری امروزه استفاده ی گسترده ای در جامعه دارد .

چرا ورق برش لیزری

برش لیزری مزایای زیادی به همراه دارد که چرایی استفاده و مصرف این نوع محصول را به طور کامل توضیح می دهد . از مزیت های ورق برش لیزری می توان به ؛ دقت بالای دستگاه حین تولید ورق ، عدم افزودن آلودگی و یا ناخالصی به مواد ورق ، سرعت بالای دستگاه در تولید ورق ، قدرت بالا در تولید ورق هایی با طرح های پیچیده تر ، قدرت طرح زدن بر روی مواد پایه ی جنس فلزی ، چوبی و بیشتر جنس ها . قیمت برش لیزری انواع ورق ها به تناسب جنس ورق استفاده شده و نوع دستگاه برش لیزری استفاده شده ، متفاوت خواهد بود .

  • سرعت بالا : تعداد کمی از روش های برش مواد از لحاظ سرعت پردازش می توانند به برش لیزری نزدیک شوند .
  • انواع مواد : برش لیزری یک فناوری انعطاف‌ پذیر است که می‌تواند با مواد مختلف از جمله : اکریلیک و سایر پلیمرها ، فولاد ضد زنگ ، فولاد ملایم ، تیتانیوم ، هیستلو و تنگستن کار کند .
  • بدون آلودگی مواد : دستگاه های برش مواد سنتی ، نیاز به خنک کننده یا روان کننده دارند . این مایعات می‌تواند قسمت‌های بریده شده را آلوده کنند ، که سپس باید گریس زدایی انجام گیرد . آثار برش لیزری فقط شامل انرژی و گاز است و هیچ خطری از لحاظ آلودگی مواد در قطعات حاصل ندارد .
  • دقت بالا : درجواب اینکه دستگاه برش لیزری تا چه اندازه دقیق است ، باید محصولات با طرح سفارشی پیچیده و ریز را مشاهده کرد . باریکی پرتو لیزر و دقتی که با آن می توان مواد پایه را برش داد ، بسیار بالا بوده و در نتیجه ورق های حاصله بسیار تمیز و طبق جزئیات سفارشی خواهند بود . این ویژگی ، امکان اجرای طرح‌ های پیچیده و ظریف را نیز فراهم می‌ کند .
  • موارد کاربرد بالا در صنایع مختلف : برش لیزری به دلیل ترکیبی از ؛ تطبیق پذیری ، سرعت پردازش بالا و دقت ، در بسیاری از صنایع تولیدی کاربرد دارد . مواد ورق مورد نیاز ، اساسی ترین نیاز برای تولید ورق برش لیزری در اکثر صنایع تولیدی هستند . از ورق های برش لیزری در صنایعی چون تولید ؛ بدنه هواپیما ، کشتی ها ، ایمپلنت های پزشکی ، ابزار آلات الکترونیک و ماکت ها ، استفاده می شود .

ظاهر تمیز و شیک ورق لیزری

همانطور که می دانید دستگاه های برش لیزری از دقت عمل بالایی برخوردار هستند که سبب می شود ، ورق برش لیزری ایجاد شده حتی با طرح های سخت و پیچیده نیز بتواند تولید شود . به سبب همین تمیزی و شیک بود ورق های ایجاد شده ، علاقمندی به استفاده از آن در ساختار درب های حیاط ، منزل و پارکینگ بیشتر شده است . از طرفی قابلیت سفارشی کردن این ورق ها ، سبب شده است مردم بتوانند ظاهر و نمای مد نظرشان را سفارش دهند . همچنین از نوع ورق های با ضخامت کمتر ، به عنوان لوازم دکوری همچون تابلو ها نیز استفاده می شود . برش لیزری فلزات نیز به دلیل ایجاد شدن در طرح های زیبا بسیار پر طرفدار شده اند . خدمات برش لیزر دامنه ی گسترده ای داشته و در بسیاری از صنایع کاربرد دارد .

ورق-برش-لیزری
درب حیاط منزل می تواند نقشی مهم در زیبا به نظر رسیدن و امنیت خانه ی شما ایفا کند ، درب فلزی حیاط از ورق های طرح دار که توسط …
آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×