دقت برش لیزری فلزات

دقت برش لیزری فلزات

دقت برش لیزری فلزات

برش لیزری در ایجاد برش های حساس و بسیار دقیق استفاده می گردند. زیرا دقت برش لیزری فلزات بسیار بالاست. بنابراین محصول نهائی می تواند در عین این که کوچک است بسیار تمیز و زیبا باشد. طرح هایی که برش می زنند می تواند کوچکتر از طرح هایی که با ماشین های دیگر انجام می گیرد باشد. بنابراین علاوه بر زیبایی کار از یک ماده محصول بیشتر و در عین حال ضایعات کمتر بدست می آید.

دقت برش لیزری فلزات

سرعت دستگاه برش لیزر فلزات و همچنین شدت لیزر آن را تنظیم نمائید. به همین شیوه بر اساس مواد مختلف می توانید دستگاه را تنظیم کرده نتیجه مطلوب را کسب نمائید. به راحتی دستگاه برش لیزر فلزات این قابلیت را دارد که بر حسب متریال ابتدائی شما تنظیم گردد. قطعاً برش های لیزری از هر نوع برش دیگر دقیق تر هستند.

برش لیزری یک فناوری صنعتی بسیار پیشرفته می باشد که به منظور برش دقیق و کارآمد فلزات و سایر مواد به جهت تولید مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود پیشرفت تکنولوژی و محبوبیت روزافزون دستگاه های برش لیزری، بسیاری از مردم هنوز تعجب می کنند که چرا برش لیزری کارایی دارد و چقدر دقیق است.

مقدار تحمل برش پروفیل

تحمل برش پروفیل، واریانس موقعیتی جزئی است که هنگام برش ورق ایجاد می شود. این پدیده در موقعیت ویژگی ها، قطر سوراخ ها، ابعاد داخلی برش های مستطیلی یا ابعاد خارجی خود قطعه اتفاق می افتد.

تحمل ابعادی استاندارد برای موقعیت، ابعاد داخلی و خارجی ویژگی های تولید شده توسط برش لیزری و برش پروفیل در روتر CNC 0.005 پوند است. لطفاً توجه داشته باشید: برای فاصله بین لبه های بریده شده در یک پروفیل تحمل یکسان در نظر گرفته می شود.

چه چیز باعث دقّت برش لیزری می شود؟

برش لیزری دقیق در مقایسه با روش های معمول برش ورق، یک روش برش کارآمد، ایمن و بسیار دقیق می باشد. بــــرش لیزری یک برنامه کامپیوتری است که برای برش دقیق مواد در یک تحمل برش خاص برنامه ریزی شده است ، همچنین به عنوان محدوده دقت قابل قبول شناخته می شود.

برش های لیزری معمولاً با نرم افزار CAD ادغام می شوند، که به لیزر می گوید چه چیزی را باید برش دهد. از آنجایی که در این روش کامپیوتر  نقش هدایت کننده را دارد برش لیزری بسیار راحت تر از روش های برش سنتی و همچنین ایمن تر خواهد بود.
اگر برایتان میزان دقت برش لیزری فلزات سوال می باشد، ادامه مطلب می تواند پاسخ گوی شما شود.

برخی از عواملی که دقّت برش لیزری فلزات را معین می کند

  • فوتون های منسجم: مکانیسم برش لیزر توسط جریان ثابت فوتون ها انجام می گیرد. هر فوتون به طور منسجم هماهنگ است و مقدار آن یک پرتو پایدار و شدید انرژی می باشد، نه انرژی پراکنده که دقیق نیست. این پرتو ثابت نور مستقیماً از سر لیزر به سمت مواد امتداد می یابد و دقیقاً در امتداد فلز، شیشه یا محصول دیگر برش را انجام می دهد.
  • تحمل پایین برش لیزر: از آنجا که پرتوهای لیزر توسط کامپیوتر کنترل می شوند، برش حاصله دارای تحمل یا دامنه تغییرات بسیار پایینی از طرح مورد نظر است. در مقایسه با فردی که برش را انجام می دهد، لیزر قادر است سریعتر و بسیار دقیقتر از برش دستی کار کند و می تواند هر بار برشهای یکسان و سریع ایجاد نماید.
  • دقّت فیبر نوری: دستگاه های برش لیزری جدید و پیشرفته از لنزهای فیبر نوری برای هدایت و کنترل موقعیت لیزر از سر لیزر استفاده می کنند. این ویژگی، طرح را برای پرتو لیزر بسیار واضح تر و مستقیم تر می کند.
  • آسیب کمتر از نظر مادی: از آنجا که برش لیزری بسیار دقیق است، آسیب کمتری به مواد اطراف برش وارد می کند، که در سایر روشهای برش مرسوم است. همچنین پرتو لیزر تماس مستقیم با مواد ندارد. گرمای آن چیزی است که مواد را قطع می کند.

دقت برش لیزری فلزات

  • پیچیدگی بالا: به دلیل دقت، کنترل و هماهنگی و تحمل بالای دستگاه های برش لیزری، آنها قادر به انجام کارهای بسیار پیچیده و دقیق هستند. به طوری که انجام آنها با سایر روشهای برش به زمان زیادی نیاز دارد و دقت کمتری را به همراه خواهد داشت. همچنین می توانید در صورت نیاز برنامه رایانه ای را به سرعت تغییر دهید تا مسیر برش خود را برای طرح های بسیار پیچیده تغییر دهید.

دستگاه های برش لیزری، ماشین های برش بسیار دقیقی هستند که هر بار بخاطر برش دقیق، صاف و تمیز مواد و متریال ها را بخار کرده، می سوزانند، ذوب و یا منفجر می کنند.

عوامل مؤثر بر دقّت برش لیزری

اگرچه برش لیزری دقیق ترین شکل برش ورق فلز محسوب می شود، اما بدون رعایت چند مورد ابتدایی، نمی توان به دقت بالایی دست یافت. هنگام استفاده از دستگاه برش لیزری موارد زیر را باید در نظر گرفت:

  • نوع مواد: نوع موادی که از برش لیزری روی آنها استفاده می کنید، بر دقّت آن تأثیر می گذارد. به طور کلی، هرچه مواد نرم تر یا نازک تر باشند، برش دقیق تر است. اگر از تنظیمات یکسان برای متریال مختلف استفاده کنید، در دقّت تفاوت هایی وجود خواهد داشت. از تنظیمات ماشین مناسب برای هر نوع مواد و ترکیب مواد استفاده کنید.
  • اندازه نقطه اشعه لیزر: هرچه اندازه نقطه پرتو لیزر کوچکتر باشد، برش کوچکتر و دقیق تر خواهد بود. اندازه لکه های بزرگتر باعث برش لیزری با دقّت کمتر می شود.
  • سطح قدرت لیزر: سطوح مختلف شدت، مواد مختلف را به شیوه ای کم و بیش دقیق برش می دهند. به طور کلی، مواد ضخیم تر به یک پرتو لیزر قوی تر نیاز دارند تا آنها را به طور مساوی و دقیق برش دهد.
  • دقّت میز کار: مواد قطعه کار که روی میز کار قرار گرفته اند نیز باید بسیار دقیق باشند تا محل برش پرتو لیزر نیز دقیق باشد. اگر میز کار صاف یا تثبیت نشده باشد، ارتعاش باعث از بین رفتن دقّت فرآیند می گردد.

برای کار با دستگاه برش لیزری، باید با تنظیمات و قابلیت های آن آشنا شوید. همیشه پایداری مواد و قطعه کار خود و همچنین سطح قدرت لیزر و اندازه نقطه را در نظر بگیرید….

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×