پنل دکوراتیو دیواری

پنل-دکوراتیو-دیواری

اگر برای تزیین دیوار ساختمان مدنظرتان به دنبال نصب پنل دکوراتیو دیواری سفارشی شده ی خود هستید ، می توانید از آراز لیزر این خدمات تخصصی را دریافت کنید . در اغلب موارد از انواع پنل های دکوراتیو در نمای ساختمان هایی همچون ویلا ها ، فروشگاه ها و مراکز خرید استفاده می شود .

پنل دکوراتیو دیواری

نصب پانل دیواری تزئینی راهی عالی برای ارتقای سبک داخلی شما هستند . از سبک‌ های شیکر سنتی گرفته تا جایگزین‌ های مدرن‌ تر ، دیوارپوش‌ ها هم در خانه‌ های معاصر و هم در خانه‌ های دوره‌ ای عالی به نظر می‌رسند . پانل های دیواری دکوراتیو که راهی عالی برای بالا بردن فضای ساده است ، به خوبی در اتاق خواب ، اتاق نشیمن و راهرو کار می کند ، اما تقریباً در هر جایی از خانه قابل استفاده است . در واقع پنل دکوراتیو دیواری یک تکه متریال است که معمولاً مسطح و به شکل مستطیل بریده می شود که به عنوان پوشش قابل مشاهده و آشکار برای دیوار عمل می کند .

پنل دکوراتیو چیست ؟

پانل های تزئینی یک دسته همه کاره از محصولات ساختمانی هستند که هم اهداف زیبایی شناختی و هم عملکردی در صنعت معماری ، مهندسی و ساخت و ساز (AEC) را دارند . این پنل ها را می توان در طیف وسیعی از کاربردها ، از بهبود طراحی داخلی فضاهای مسکونی و تجاری تا ارائه راه حل های خلاقانه نما برای ساختمان ها استفاده کرد . جذابیت اصلی پانل های تزئینی در توانایی آنها برای افزودن جذابیت بصری و بافت به فضا نهفته است . آنها در مواد مختلفی از جمله چوب ، فلز ، شیشه ، کامپوزیت و پلاستیک وجود دارند که هر کدام دارای بافت ، رنگ و پرداخت متفاوتی می باشند . به عنوان مثال ، پانل های چوبی می توانند گرما و زیبایی طبیعی را به فضا بیاورند ، در حالی که پانل های فلزی می توانند ظاهری شیک و مدرن با دوام ارائه دهند . قیمت پنل دکوراتیو نیز بر اساس جنس مواد آن می تواند متفاوت باشد . از نظر طراحی ، پنل دکوراتیو دیواری در مجموعه ای از الگوها و نقوش موجود می باشد . آن‌ها می‌توانند اشکال هندسی پیچیده ، فرم‌ های ارگانیک یا حتی طرح‌ های سفارشی متناسب با یک پروژه خاص یا هویت برند را داشته باشند .

نصب پنل دکوراتیو

روش های نصب پانل های تزئینی بسته به جنس و کاربرد مورد نظر متفاوت است . آنها را می توان مستقیماً روی دیوارها نصب کرد ، و یا از سقف آویزان کرد و یا حتی به عنوان جداکننده اتاق استفاده کرد . فرآیند نصب اغلب برای سهولت و انعطاف‌ پذیری طراحی می‌شود و امکان به‌ روزرسانی یا جایگزینی سریع را با تغییر روند طراحی یا نیازهای تغییر فضا فراهم می‌کند . ملاحظات تعمیر و نگهداری پانل های تزئینی پس از نصب نیز متفاوت است . در حالت کلی نوع نصب این پنل های دکوراتیو به سلیقه ی شما بستگی داشته و می تواند خارج از قاعده و قانون باشد . قیمت پنل دکوراتیو دیواری نیز به سختی و زمان لازم برای اجرای طرح شما وابسته می باشد .

پنل-دکوراتیو-دیواری
دیوار پوش هایی شیک، سقف های کاذب و … از موارد کاربرد پنل دکوراتیو می باشد. این پنلها علاوه بر زیبایی، قابلیت شستوشو دارند …

موارد کاربرد

پنل دکوراتیو دیواری لیزری را می‌توان مثل سایر ساندویچ پانل‌ ها به عنوان پوشش سقف و دیوار سازه‌ها استفاده نمود ؛ چراکه ساختار آن همانند دیگر پنل‌ ها دارای سه لایه است . این سه لایه شامل یک فوم عایق در قسمت میانی و دو ورق فولادین در طرفین می‌باشد که جنس آن‌ها بسته به نوع کاربری سازه متفاوت خواهد بود . پانل‌ های دکوراتیو بیشتر مناسب سازه‌ هایی است که معمولا نمای ظاهری در آن‌ها اهمیت بالایی دارد . برای مثال ؛ نمای ساختمان‌ هایی همچون ویلاها و عمارت‌ ها ، فروشگاه‌ها ، مراکز خرید و… برای افراد مهم بوده و پنل‌های ساندویچی دکوراتیو در این موارد کاربرد بالایی دارند . می توان گفت ؛ انواع پنل دکوراتیو موارد کاربرد بالایی دارند .

استفاده از پنل دکوراتیو در دکوراسیون داخلی

پنل دکوراتیو دیواری لیزری یک پوشش مناسب برای دیوار ها و سقف خانه می باشد . پنل سه بعدی و دیوار پوش سه بعدی را می توان در انواع سبک های دکوراسیون استفاده نمود . مهم‌ ترین کاربردی که ساندویچ پانل‌ های دکوراتیو دارند در نمای داخلی و به‌ عنوان دکوراسیون است ؛ چرا که طرح‌ های متنوعی را شامل می‌ شوند و می‌ توان در رنگ‌ های مختلف نیز آن‌ ها را به کار برد . علاوه بر این وجود مزایای مختلف این پانل‌ ها سبب شده تا طراحان داخلی برای دکوراسیون سازه‌ ها از این مصالح استفاده نمایند . پانل دکوراتیو را می‌ توان برای ساخت سقف کاذب ، پوشش کف و پله ، محوطه‌سازی ، دیوار ، پارتیشن و… به کار برد . همچنین باید عنوان کرد که عده زیادی از افراد برای بازسازی سازه‌های قدیمی علاوه بر نمای بیرونی ساختمان ، برای دکوراسیون بنا نیز از این پانل‌ها استفاده می‌کنند .

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×