سقف کابین آسانسور

انواع-سقف

سقف آسانسور

سقف کابین آسانسور و به طور کلی آسانسور با پیشرفت تکنولوژی و ورود انواع آسانسورهای بالابر هیدرولیکی در بیشتر ساختمان های مسکونی و اداری ، برای جابه جایی افراد در بین طبقات خصوصا افراد مسن و ناتوان به راحتی انجام گرفته است.

برای تزئینات کابین آسانسور باید بگوییم که یک آسانسور از بخش های عمده ای تشکیل گردیده که می توانیم به یوک بالا ، تیر های عمودی و سقف آن اشاره نمود. اما اصلی ترین بخش آن که به عنوان ایمنی در آسانسور عمل می کند را بر عهده دارد سـقف آسانسور می باشد. در نتیجه در طراحی و نصب آن باید اصول و قواعد فنی را رعایت کرد و اجرای آن توسط افرادی که دارای مهارت بالا و آشنایی کامل به آسانسور و نحوه ی تزئین آن دارند انجام شود.

قیمت سقف کابین آسانسور

پس سقف کابین آسانـسور به عنوان مهم ترین قطعه در آسانسور نقش ایمنی آن را بر عهده دارد، باید در ساخت و طراحی آن دقت لازمه را داشته باشیم. در همین راستا قیمت سقف آسانسور را با توجه به متریال های که کاربرده شده و تزئیناتی که بر روی آن اعمال شده است محاسبه می نمایند.

همانطور که اشاره شد سقـف آسانسور بخش مهمی از کابین آسانسور به حساب می آید. و با ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش در کابین آسانسور توسط طرح های متنوع و گوناگون و بهره بری از اجناس متفاوت مرغوب علاوه بر ایجاد جذابیت و امنیت، کیفیت کابین را نیز افزایش می دهد.

سقف-آسانسور

اهمیت سقف آسانسور

سقـف آسانسور علاوه بر ایمنی بر زیبایی و جذابیت کابین آسانسور می افزاید. به همین منظور تزئینات سقف آسانسور از اهمیت ویژه ای بر خوردار است چرا که کابین آسانسور اولین جایی ی باشد که در معرض دید افراد و مهمانان قرار می گیرد .  در نتیجه سـقف آسانسور باعث زیبایی کابین آسانسور نیز می شود و اگر طراحی آن اصولی انجام شود. و تزئینات مناسب با ساختمان و آسانسور بر آن نصب گردد این زیبایی را دو چندان کرده و محیط دلنشینی را برای سر نشینان ایجاد می نماید.

با توجه به این امر که سقف کابین بخش مهمی از کابین باشد. به همین منظور نوع طراحی داخلی آسانسور بر زیبایی و جذابیت آن تاثیر زیادی دارد. برای تزئین سقف کابین آسانسور از اجناس متفاوتی استفاده می گردد اما معمول ترین و کاربردی ترین آن ها ورقه ها استیل ضد خش است  که در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود می باشد. همچنین بهره گیری از آیینه کاری در سقف می توان جلوه ای ویژه را به کابین ببخشد.

تزئینات سقف آسانسور

در آسانسور های استیل تماما از استیل استفاده شده است. در آسانسور های چوبی و آسانسور های ام دی اف برای تزئین سقـف کابین از چوب و ام دی اف استفاده می شود. اما برخی افراد از استیل برای سقف استفاده می کنند که فضایی خاص و منحصر به فردی را ایجاد می کند.

همچنین استفاده از نقش های ظریف حاصل از برش لیزری در سقف جذابیت ویژه ای را به کابین می بخشد. برای ایجاد تزئینات ظریف و برجسته ای که به سقف آسانسور اعمال می شود از دستگاهی به نام CNC استفاده می گردد که با دقت و ظرافتی بی نظیر طرح های زیبا به دلخواه مشتری انجام می گیرد .

باید در نظر داشته باشید که این بخش از کابین باید به گونه ای طراحی گردد که نورپردازی مناسبی را دارا باشد. نور پردازی در کابین و اعمال آن در سقف اهمیت ویژه ای دارد. و با ایجاد نورپردازی های خیره کننده در سقف آسانسور جلوه ای اساسی و فضایی زیبا را می توان به آسانسور بخشید. برای نورپردازی سـقف کابین آسانسور می توان از لامپ های فلورسنت یا LED استفاده کرد. همچنین استفاده از لیزر و نصب سقف کاذب ظرافت و جذابیت کابین را دو چندان می کند. در برخی از ساختمان های مسکونی و اداری یا هتل ها که دارای آسانسور های لوکس باشند برای نورپردازی کابین بر روی سقف آسانسور با نصب لوستر های مناسب کابین زیبایی و شیکی ویژه ای را به آسانسور می بخشند.

ویژگی مهم سقف آسانسور

همانطور که گفته شد سقـف آسانسور از مهم ترین قطعات کابین است. که وجود آن در تمامی انواع آسانسور ها با کابین های مختلف الزامی می باشد. در نتیجه باید نسبت به ساخت، تعمیر یا اعمال تزئینات دقت لازمه را داشته و آن را ایمن تر ساخت. مهم ترین ویژگی که یک سقف آسانسور باید دارا بودن ایمن بودن آن در بربر حوادث و آتش سوزی می باشد. تا زمانی که مسافر و مهمانان داخل آن هستند احساس آرامش داشته باشند.

پس از نصب سقـف آسـانسور، پس از مدتی نیز همانند دیگر تجهیزات آسانسور نیاز به بررسی و تعمیرات دارد. در نتیجه درصورتی که ایراد یا نقصی در سقف آسانسور مشاهده شد باید نسبت به تعمیر آن در سریع ترین زمان ممکن مسئول بود. در ساخت سقف کابین آسانسور باید از متریال های مناسب و مرغوب استفاده شود. و حداقل ورق به کاربرده شده در آن دارای اندازه ی 2 میلی متر باشد تا ایمنی لازمه را برخوردار گردد. یکی دیگر از نکته حائز اهمیت در هنگام ساخت سقف کابین آسانسور درب اضطراری بر روی آن می باشد. که در صورت وجود باید از باز و بسته شدن صحیح آن اطمینان حاصل نمود.

نکات مهم در اجرای سقف آسانسور

سقف آسانسور نسبت به دیواره های آسانسور از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. و باید برای اجرای و نصب آن باید نکات ایمنی و اصول فنی به نکاتی توجه نمایید، این نکات شامل موارد زیر می باشد.

  • در صورت لزوم استفاده از روشنایی سیار
  • طرح مورد نظر در مرکز سقف آسانسور قرار بگیرد.
  • سقـف کابین باید با ورق ۲ میلی ساخته شود.
  • دقت کنید که وزن سقف کابین بیشتر از وزن کابین نشود.
  • ایجاد روشنایی مناسب به وسیله لامپ های کاربردی در کابین آسانسور
  • در صورت لزوم برای رنگ زدن قسمت های زنگ زده هر چه سریعتر اقدام کنید.
  • حتما درب خروج اضطراری بر روی سقف کابین حتما از باز و بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید.
  • چک کردن سایر قطعات آسانسور مانند پیچ و مهرها، سربکسل ها، آچارکشی پیچ های شل شده الزامی است.
آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×