همه چیز درباره برش لیزری ورق فلزی

برش لیزری

برش لیزری ورق فلزی

اگر نیاز به کسب اطلاعاتی درباره برش لیزری ورق فلزی دارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی وسایل جدیدتر و کاربردی تری به جای ابزارهای سنتی و دستی برای برش انواع فلزات ساخته شده اند.  برش لیزری ورق فلزی این امکان را می دهد که قطعات پیچیده و بسیاری را در زمان کم و به صورت همزمان و یکدست تولید و برش داد.  علاوه بر این موارد، دقت در برش لیزری ورقه های فلزی بسیار بالاست.

برش لیزر (CNC) چیست؟

برش لیزر که با عنوان CNC هم شناخته می‌ شود، یک پروسه برش حرارتی است که اغلب در پردازش ورق فلز استفاده می‌ شود. برش لیزری به منظور برش مواد گوناگونی چون ورق‌ های فولادی یا آلومینیومی و یا بدنه‌ های سه بعدی همچون پروفیل‌ ها و لوله‌ ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات مهم در برش لیزری ورق فولادی 

برش لیزری می‌ تواند کمی چالش‌ برانگیز باشد. بنابراین، ممکن است به نکات مهمی برای نتایج بهتر یا یک فرآیند پیشرفته نیاز داشته باشید. در زیر چند نکته وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید.

مواد مناسب انتخاب کنید.

قبل از انجام عملیات برش لیزری، تهیه مواد مناسب بسیار حائز اهمیت است. انتخاب ماده مناسب بستگی به خواصی دارد که در محصول نهایی مد نظر دارید. برای مثال، مواد دارای ویژگی‌ های متفاوتی از جمله صلبیت، شفافیت و انعطاف پذیری هستند. با آرازلیزر، شما می‌ توانید به انواع مواد مانند ورق فلزی، پلاستیک، کاغذ و غیره برش لیزری دسترسی داشته باشید.

فاصله‌ ها مهم هستند.

فاصله گذاری در برش لیزری بسیار حائز اهمیت است، زیرا اینگونه به راحتی اشتباه ها و ایراد ها را از بین می برد و نتیجه بهتری را به دست می آورد. در واقع، حداقل فاصله باید حداقل با ضخامت مواد مورد استفاده برابر باشد. به عنوان مثال، اگر شما قصد برش ورق فلزی با ضخامت 2 میلی متر را دارید، فاصله بین دو مسیر برش نیز باید حداقل 2 میلی متر باشد.

به علاوه، اگر شما به دنبال برش لیزری طرح های متنوعی روی ورق فلزی هستید، فاصله گذاری همچنان به صورت مهمی تاثیر گذار است و نیاز دارد که به آن توجه کنید.

ضخامت مناسب انتخاب کنید.

ضخامت فاکتوری است که باید در عملیات برش لیزری در نظر گرفته شود. این عامل به طور مستقیم به قدرت لیزر مرتبط است. در نتیجه، هر چه ضخامت بیشتر باشد، لیزر کمتر می‌ تواند به مواد نفوذ کند و برش دهد.

با این حال، افزایش قدرت لیزر در برخی موارد ممکن است احتمال برش این مواد را افزایش دهد.

برش لیزر کرف 

 طراحی لیزر توجه به چیزی که مردم کرف می‌نامند را مهم می‌کند. کرف ماده‌ای است که با برخورد پرتو لیزر به مواد برش لیزر تبخیر می‌شود. این فقط در برش لیزر نیست. در سایر فرآیندهای ماشینکاری تفریقی قابل‌مشاهده است. برش لیزر کرف به دلیل ضخامت پرتو لیزر اتفاق می‌افتد. در مرحله طراحی باید به آن توجه کرد.

متن خود را آماده کنید.

همه عملیات لیزری نیازی به برش متن ندارند. با این حال، اگر نیاز به ترکیب متن دارید، باید حروف متن را فاصله دهید و آنها را با فرمت بزرگ بنویسید. این برای عملکرد نرم‌تر و بهترین نتیجه است. اگر حروف نزدیک باشند، می‌توانند روی هم قرار بگیرند و به کتیبه‌ای ناخوانا منجر شوند.

چند مورد از مزایای برش لیزری فلزات

کیفیت در برش

دستگاه های برش لیزری با داشتن دقت بالا در برش قطعه ها و تنظیمات مناسب می توانند خروجی نهایی محصولی با کیفیت در اختیار شما قرار دهند.

دقت بالا

در برشکاری، یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد، دقت در برش قطعات است. یکی از مزایای برش لیزری فلزات نسبت به انواع دیگر برش های حرارتی، داشتن دقت بالا در حین انجام کار می‌باشد. این کار سبب می‌شود تا بتوان قطعاتی با ظرافت بالا و پیچیده را در سایز های کوچکتر تولید کرد.

برش زدن بدون تماس با سطح

عدم برخورد فیزیکی مواد توسط دستگاه و اشعه سبب می‌شود تا اصطکاک دستگاه کاهش یابد. در نتیجه خرابی و تعمیر دستگاه و آسیب به مواد کمتر شده و در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

قابلیت تکرار

در روش لیزری می توانید از برش قطعاتی یکسان و کپی یکدیگر حتی برای قطعات پیچیده را با دقت بالا اطمینان داشته باشید.

سرعت بالا

این ویژگی از مهمترین مزایای برش لیزری می‌باشد که می‌توان برای برش طرح های پیچیده از آن بهره برد. سرعت در برش قطعات نسبت به روش های سنتی برشکاری بسیار بالاتر است.

انعطاف پذیری

در برش با لیزر برای انجام برش های مختلف نیازی به استفاده از ابزارهای خاص دیگری نیست و شما می‌توانید تنها با انجام تنظیمات مورد نیاز، طرح های مختلفی را به آسانی برش دهید.

خودکار بودن

در این روش برش لیزری نیروی انسانی بسیار کمی مشغول به کار هستند، زیرا این دستگاه های برش به صورت اتوماتیک کار می‌کنند. اما قابل ذکر است که یک اپراتور با تجربه در کنار این دستگاه، می تواند تکمیل کننده کیفیت بالای محصول نهایی باشد.

معایب برش ورق فلزی با لیزر

  • ایمنی کار سخت مورد نیاز است
  • هزینه‌های سرمایه‌گذاری بالا
  • مصرف گاز و انرژی بالا

موارد استفاده از برش لیزری قطعات فلزی

خدمات برش لیزری برای موارد فوق کاربرد دارد: 

  • برش لیزری برای تولید درب های ورودی ساختمان ها
  • درب ورودی ویلا، باغ و سایر مکان ها
  • برای تابلو های فروشگاه ها و سایر مراکز خدماتی
  • برای تولید قطعات خودرو و ماشین آلات
  • برش لیزری انواع فلزات با ضخامت های مختلف و جنس متفاوت از جمله آهن، برنج، آلومینیوم و استیل
  • برای تولید لوستر های منازل و مکان های دلخواه
  • برای تزئین نمای ساختمان ها و غیره
  • برای قطعات و تابلوسازی تبلیغاتی

اگر نیاز به خدمات برش لیزر دارید خدمات مجموعه آراز لیزر در خدمت شما می باشد.

آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×