جوشکاری لیزری فلزات

جوشکاری-لیزری-فلزات

از فناوری های استفاده شده در صنایع درب و پنجره سازی می توان به جوشکاری لیزری فلزات اشاره کرد ، تیم و کادر حرفه ای آراز لیزر آماده ی ارائه ی این خدمات جوشکاری برای درخواست کنندگان است . انواع جوش لیزری بر اساس ؛ نحوه ی اتصال و یا روش انجام آن متفاوت است .

جوشکاری لیزری فلزات

از روش های پرطرفدار جوشکاری نوع ذوبی آن می باشد که همان جوش لیزری است و دقت بالا و سرعت زیادی در حین فرایند جوشکاری در اختیار کاربر قرار می دهد . در خدمات جوش لیزر و یا به عبارتی جوشکاری لیزری فلزات ، با استفاده از ایجاد گرما و تابش اشعه لیزر ، جوشکاری انجام می شود . روش کار جوشکاری لیزری به این صورت است که با تابش اشعه به سطح کار و قطعه مورد نظر و ایجاد حرارت بالا حوضچه مذاب تشکیل می شود و در نتیجه می توان فرایند اتصال و جوش را به وجود آورد . این روش از جوشکاری ذوبی دارای حالت های مختلفی می باشد که به وسیله ی آن می توان انواع فلزات را به یکدیگر متصل کرد و جوش داد . از این روش جوش در صنایع مختلف استفاده می شود و کاربرد گسترده ای نیز دارند . جوشکاری پرتو لیزری به گونه ای است که به وسیله آن می توان انواع فلزات را جوش داد و برای این کار دستگاه هایی نیز به صورت دستی و تمام اتومات وجود دارند . 

جوشکاری لیزری فلزات
برای دریافت خدمات جوشکاری و آهنگری مد نظرتان ، می توانید از آراز لیزر بهره ببرید . انواع خدمات جوشکاری و آهنگری …

انواع بر اساس روش انجام

انواع جوش لیزری بر اساس روش انجام آن به چند نوع تقسیم می شود که در اینجا توضیح خواهیم داد ؛

  1. جوشکاری لیزری لب به لب : روش جوشکاری لب به لب به این شکل است که دو قطعه کنار هم قرار می گیرند و به صورت خطی فرایند جوشکاری لیزری فلزات انجام می شود. البته در این روش می توان به صورت T شکل نیز عملیات جوش را انجام داد. این روش بسیار کارآمد است و از آن برای افزایش مقاومت اتصال و جوشکاری استفاده می شود. در جوش لیزری نیاز است که هنگام کار دقت بالایی داشته باشیم .
  2. جوشکاری لیزری ۹۰ درجه : جوشکاری لیزری ۹۰ درجه یا همان گوشه ای یکی دیگر از انواع جوشکاری لیزر است که قطعه کار ها به صورت ۹۰ درجه و یا زوایه ای قرار می گیرند و سپس فرایند جوش انجام می شود. این روش جوشکاری دارای مقاومت بالایی نیز می باشد. در این روش ضخامت ورق یا قطعه کار بالایی، مهم است و نباید ضخامت بالایی داشته باشد.
  3. جوش لیزری روی هم : جوشکاری لیزری روی هم از معمول ترین و پرکاربرد ترین روش های جوش لیزری می باشد که روش کار در این حالت بسیار ساده است و همانگونه که از نام این روش هم مشخص است کار در این حالت به این صورت است که قطعه کار ها روی هم قرار می گیرند و توسط جوش لیزری فرایند اتصال انجام می شود.

انواع بر اساس نحوه اتصال

انواع جوش لیزری بر اساس نحوه اتصال ، به دو بخش تقسیم می شود ؛

  • جوش لیزری نقطه ای : در این روش از جوش لیزری ( جوش نقطه ای با لیزر فیبر ) با استفاده از گرما و تابش اشعه ،جوش را به صورت نقطه ای انجام می دهیم و به طور کلی تنها نقاط مشخص شده برای اتصال را جوش می دهیم . این روش از جوشکاری لیزری فلزات در موارد مختلفی مانند ؛ اتصال قطعات ریز الکترونیکی ، ساخت جواهرات و موارد مشابه کاربرد دارد و مورد استفاه قرار می گیرد .
  • جوش لیزری خطی : جوش لیزری خطی یکی دیگر از انواع اتصال هاست که به وسیله آن دو قطعه یا ورق را به صورت کامل به یکدیگر متصل می کنیم . منظور از جوش لیزری خطی این است که به صورت پیوسته کار جوش انجام می شود . از جمله کاربرد های مهم این روش می توان به مواردی مانند ؛ ساخت قطعات الکترونیک ، ساخت موتور ، ساخت وسایل مخابراتی و … اشاره کرد .
آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×