قیمت برش لیزری

قیمت-برش-لیزری

دستگاه برش لیزری از ابزار و تکنولوژی های بروز و پیچیده ای برای انجام برش ها به کار می برد ، از این رو قیمت برش لیزری می تواند کمی بیشتر به نظر آید . اما باید توجه داشت که زیبایی ، ظرافت و دقت طرح هایشان بدون وجود این تکنولوژی های بروز ، تحقق نمی یافت . دلیل اینکه چرا برش لیزری امروزه انتخاب بیشتر افراد است ، بخاطر مزایایی همچون ؛ دقت و تطبیق پذیری بالای آن است . به دلیل محبوبیت بالای برش لیزری ، به چند نوع توسعه یافته است که قیمت هایشان با یکدیگر متفاوت است .

قیمت برش لیزری

برش لیزری تکنولوژی ایست که برش اجسام و قطعاتی نظیر چوب و فلزات را انجام می دهد ، امروزه قیمت استفاده از این تکنولوژی بسیار مورد توجه قرار گرفته است ، چرا که از ابزار و اجزای گرانبهایی برای ساخت آن استفاده می شود . هزینه اصلی برش لیزری ، بر اساس زمان برش قطعات بوده که در درجه اول به منطقه حکاکی ، نوع مواد برش و ضخامت مواد بستگی دارد . به همین دلیل است که به ازای هر دقیقه استفاده از دستگاه برای برش ، امکان شارژ کردن وجود دارد . در واقع بیشترین هزینه در مورد دستگاه ، برای پرسنل حاضر جهت کار با دستگاه و استهلاک و برق است . هر چه دستگاه بیشتر کار کند ، برش از طرف ما سازندگان گران تر خواهد بود . برخی از شرکت ها ترجیح می‌ دهند به‌جای هر دقیقه استفاده ، قیمتی برای هر سانتی‌ متر برش دریافت کنند . اما باید توجه کرد که قیمت برش لیزری فلزات بر اساس ظرافت کار و مقدار انرژی صرف شده تعیین می شود ، که عادلانه می باشد .

قیمت-برش-لیزری
ورق لیزری امروزه استفاده ی گسترده ای در جامعه دارد ، از این رو قیمت ورق لیزری نسبتا بالاتر از ورق هایی با طرح های ساده تر به نظر می رسند

چرا برش لیزری

دلیل اینکه چرا مهندسان خدمات برش لیزری را ترجیح می دهند بخاطر لیست طولانی مزایایی است که ارائه می دهد . از مزایای برش لیزری می توان به انعطاف پذیری ، دقت ، تکرارپذیری ، سرعت ، مقرون به صرفه بودن ، کیفیت عالی ، برش بدون تماس ، تطبیق پذیری و امکانات اتوماسیون اشاره کرد که چرایی استفاده از این تکنولوژی را گویاست .

  1. تکرارپذیری : +/- 0.05 میلی متر قطعاتی را تضمین می کند که تقریباً مشابه یکدیگر هستند .
  2. تطبیق پذیری : این احتمالاً یکی از مهمترین جنبه های برش لیزری است . تطبیق پذیری به دو صورت خود را نشان می دهد .
  3. برش بدون تماس : در صورت برش لیزر فقط پرتو با مواد تماس پیدا می کند . تقریبا ، هیچ اصطکاک مکانیکی ای که بتواند ابزار را بپوشاند وجود ندارد .
  4. انعطاف پذیری : برش لیزری نیازی به تعویض ابزار برای هر برش جداگانه ندارد . همین تنظیمات برای برش اشکال مختلف در ضخامت های یکسان مناسب هستند .
  5. اتوماسیون : این کار به نیروی انسانی کمی نیاز دارد زیرا ماشین آلات برش لیزری معاصر خودکار فعالیت می کنند . البته ، چنین تنظیماتی قیمت برش لیزری را بالاتر خواهد برد .
  6. امکان استفاده از چندین ماده : برش لیزری برای بسیاری از مواد مختلف مناسب است . از جمله آنها می توان به ؛ فلزات مختلف ، اکریلیک ، ام دی اف ، چوب ، کاغذ و غیره اشاره کرد .
  7. کیفیت : با استفاده از تنظیمات مناسب ، برش های لیزری فقط یک سوراخ کوچک باقی می گذارند که اغلب حتی نیازی به حذف آن نیست . البته بستگی به جنس ، ضخامت و عوامل دیگر دارد .
  8. دقت ، درستی : دقت یکی از مزایای اصلی برش لیزری در مقایسه با سایر روش های برش حرارتی است . دقت +/-0.1 میلی متر فرصتی برای دستیابی به ظرافت کاری بالا بدون هیچ گونه عملیات پس از آن را می دهد .
  9. سرعت : خدمات برش لیزری بسیار سریعتر از روش های برش مکانیکی سنتی است . هنگامی که آن را با سایر روش های برش حرارتی مانند برش پلاسما یا شعله مقایسه می کنیم ، برش لیزری آنها را با سرعت بیشتری انجام می دهد .

قیمت انواع برش های لیزری

همانطور که گفتیم قیمت انواع ورق طرح دار درب برش لیزری بر اساس نوع برش لیزری صورت گرفته بر روی آن ، متغیر است . در اینجا قیمت انواع برش های لیزری را ذکر کرده ایم ؛ گاز CO2 ، کریستال و فیبر .

  • برش لیزری فیبر : مصرف انرژی این دستگاه ها تا 3 برابر بیشتر از برش های مبتنی بر گاز است . بنابراین روشی پرهزینه و پرمصرف محسوب شده و قیمت ورق های حاصله و در کل قیمت برش لیزری فیبر نسبتا بالا می باشد .
  • برش لیزری کریستال : پرتوهای تولید شده از برش های لیزر کریستالی YVO یا YAG به دلیل داشتن طول موج های کوچک تر و شدت بالا تر ، قادر به برش مواد قوی تر و ضخیم تر از برش های CO2 هستند . قطعات دستگاه به دلیل غلظت بالا تر ، سریعتر از کاترهای گازی فرسوده می شوند و در نتیجه کار با آن گرانتر بوده و این نوع برش قیمت بالاتری دارند .
  • برش لیزری با گاز CO2 : این کاترها که با استفاده از تخلیه الکتریکی کار می کنند ، از لیزری استفاده می کنند که عمدتاً از دی اکسید کربن ، هلیوم و نیتروژن تشکیل شده است . لیزر CO2 که در طول موج 10.6 میلی‌متر ساطع می‌شود ، می‌تواند مواد ضخیم‌ تر از برش‌ لیزری فیبری را با توان خروجی مشابه سوراخ کند . این نوع برش کارآمد و کم هزینه بوده و در نتیجه قیمت این نوع برش لیزری ، مناسبتر می باشد .
آراز لیزر
مجموعه آراز لیزر- خدمات برش لیزری فلزات - با ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×